Bautahøj er nomineret til to flotte priser

I løbet af de næste par måneder kan Bautahøj Konferencecenter løbe med to fornemme priser. Konferencecentret ved Kulhuse er således nomineret til både "Årets Konferencecenter" og til "Bedste service".

Mandag d. 25. februar

- Vi er meget stolte. Det er tegn på, at der er nogen, der begynder at få øje på os – og at vi skiller os positivt ud i et benhårdt marked. Som en lille biks med få marketingsmuskler kan vi nu sætte hak ved, at vi er kommet på tavlen rundt omkring.

Sådan lyder det fra Jakob Buus, der har været direktør på Bautahøj Konferencecenter siden 2016.

Det er Danske Konferencecentre, der har peget på Bautahøj som en af de seks nominerede til "Årets Konferencecenter". Hvem der løber med titlen afgøres ved en ceremoni på Hindsgavl Slot den 24. april.

- At blive nomineret til Årets Konferencecenter er et rygklap af dimensioner for hele teamet. Vi har knoklet sammen på Bautahøj i to et halvt år, og det er utrolig bekræftende, at andre har fået øje på, hvad vi kan levere, siger Jakob Buus.

Den anden nominering er for "Bedste service". Bag den står Kursuslex, der siden 1972 har udviklet bøger og websites og afholdt messer og andre arrangementer for møde-, kursus- og kongresplanlæggere. Det er altså branchefolk, der har peget på Bautahøj som en af landets absolut bedste udi at servicere kursus- og konferencegæster.

- Jeg er meget stolt af nomineringen fra Kursuslex. Både fordi vi lægger stor vægt på netop serviceringen af gæsterne, og så fordi det er 300 beslutningstagere fra mødebranchen, der står bag nomineringen. At kunderne peger på os fortæller mig, at vi må gøre noget rigtigt.

Om Bautahøj løber med prisen for "Bedste service" afgøres på en messe i København den 27. marts.

"Jeg er omgivet af 22 ja-hatte"

Uden dygtige medarbejdere, ingen succes. Så enkelt kan det siges. Teamet omkring Jakob Buus er da også - ifølge direktøren selv - en af hovedårsagerne til de flotte nomineringer:

- Det er vigtigt for mig at sige, at årsagen til, at vi er nået så langt, er mine medarbejdere. Jeg er omgivet af 22 ja-hatte. Uden dem og deres tilgang til arbejdet kunne jeg som direktør godt glemme alt om at udvikle Bautahøj i en positiv retning.

Bautahøj har i Jakob Buus’ "regeringstid" lagt ekstra vægt på tilstedeværelsen, når der er kursus- eller konferencegæster. Det er en af nøglerne til Bautahøjs succes.

- Det er mit klare indtryk, at tilstedeværelse er et af de væsentligste parametre for gæsterne. Derfor er vi altid til rådighed og meget synlige. Det bruger vi rigtig meget krudt på.

- Vi skal hele tiden befinde os i umiddelbar nærhed af vores gæster. På den måde er vi der, hvis de har behov for noget, og vi har konstant føling med, hvor selskabet er henne. Mangler de mad eller drikke? Er der overskud til en ekstra lille event? Eller skal der sættes ind med en opfriskende snack?

Det øgede fokus på tilstedeværelse har fået Jakob Buus til at igangsætte byggeriet af et nyt minikøkken i umiddelbar nærhed af konferencelokalerne. Her kan der tilberedes en række snacks og drikke, så personalet ikke behøves at hente det i det store køkken, der ligger længere væk fra gæsterne.

Det bliver spændende at følge Bautahøjs videre udvikling – ikke mindst om de har held til at konvertere de flotte nomineringer til titler inden for de næste par måneder.